25% websitebezoekers haakt af bij laadtijd van meer dan 4 seconden

Als websites niet snel genoeg laden, dan haken bezoekers af. In de rij bij een loket of een winkel zijn we nog bereid om enkele minuten te wachten, maar op het internet telt elke milliseconde.

We wisselen enorme hoeveelheden data uit, tegelijkertijd verwachten we ook dat het steeds sneller gaat. Onlinegraduateprograms.com maakte een leuke infographic waarop duidelijk wordt hoe belangrijk snelheid is; op internet, maar ook bij dienstverlening in winkels.

Google wist paar jaar geleden al dat elke milliseconde telt. In 2009 onderzocht het Google Search team  de invloed van snelheid op het aantal zoekacties via Google Search. Wat bleek, het vertragen van de laadtijd van zoekresultaten met 400 milliseconden leidde tot 8 miljoen minder zoekacties per dag.

Mobiele laadtijd

Bij mobiele sites lijken snelle laadtijden nóg belangrijker. Zeker bij webshops; als je pagina er langer dan 3 seconden over doet om te laden, dan haakt 40% van de bezoekers af.

Deze cijfers benadrukken hoe belangrijk het is om goed na te nadenken over de content die je aanbiedt op je website. Zeker voor mobiele sites geldt: elke kilobyte op je site moet nuttig zijn voor je bezoeker. Het is immers zonde als overbodige content de site vertraagt, daarmee jaag je potentiële klanten weg.

Instant America, bron: http://www.onlinegraduateprograms.com/


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s